Η Ιφιγένεια Μποτουροπούλου είναι ομότιμη καθηγήτρια του Τμήματος της Ιστορίας του Γαλλικού Πολιτισμού στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα πεδία των ερευνών της είναι οι διαπολιτισμικές σχέσεις Ελλάδας-Γαλλίας και η κίνηση των ιδεών σε ζητήματα Ιστορίας και Τέχνης. Έχει συγγράψει πλήθος επιστημονικών μελετών σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, καθώς και βιβλία. Από το 2014 συμμετέχει στο πρόγραμμα του Centre National de la Recherche Scientifique της Γαλλίας «Institut des Textes et Manuscrits (ITEM) – Groupe Renan» για τη μεταγραφή και ψηφιοποίηση του συνόλου των χειρογράφων του Ernest Renan που φυλάσσονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού.
Το δεύτερο πεδίο ενδιαφέροντός της είναι η μετάφραση, ο κατεξοχήν φορέας πολιτισμού, κλασικής και σύγχρονης γαλλικής λογοτεχνίας και όχι μόνο (E. Zola, P. Loti, G. Bernanos, J. Gracq, M. Eliade, Guy Saunier, D. Decoin, E. Renan, A. Green κ.α.)
Η Ιφιγένεια Μποτουροπούλου είναι ομότιμη καθηγήτρια του Τμήματος της Ιστορίας του Γαλλικού Πολιτισμού στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα πεδία των ερευνών της είναι οι διαπολιτισμικές σχέσεις Ελλάδας-Γαλλίας και η κίνηση των ιδεών σε ζητήματα Ιστορίας και Τέχνης. Έχει συγγράψει πλήθος επιστημονικών μελετών σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, καθώς και βιβλία. Από το 2014 συμμετέχει στο πρόγραμμα του Centre National de la Recherche Scientifique της Γαλλίας «Institut des Textes et Manuscrits (ITEM) – Groupe Renan» για τη μεταγραφή και ψηφιοποίηση του συνόλου των χειρογράφων του Ernest Renan που φυλάσσονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού.
Το δεύτερο πεδίο ενδιαφέροντός της είναι η μετάφραση, ο κατεξοχήν φορέας πολιτισμού, κλασικής και σύγχρονης γαλλικής λογοτεχνίας και όχι μόνο (E. Zola, P. Loti, G. Bernanos, J. Gracq, M. Eliade, Guy Saunier, D. Decoin, E. Renan, A. Green κ.α.)
Εμφάνιση του μοναδικού αποτελέσματος
Ο νόμος για το διαχωρισμό των Εκκλησιών και του κράτους, που δημοσιεύθηκε στις 9 Δεκεμβρίου 1905, αποτελεί το αποκορύφωμα μιας μακράς διαδικασίας εκκοσμίκευσηςπου ξεκίνησε από τη Γαλλική Επανάσταση. Διακηρύσσει την ελευθερία της συνείδησης, εγγυάται την ελεύθερη άσκηση της κάθε λατρείας και θεσπίζει ένα νέο καθεστώς (πολιτικό, νομικό, και νομικό) για τη λατρεία.