Βλέπετε 1–16 από 29 αποτελέσματα
Στο δεύτερο μέρος της τολμηρής, βλάσφημης τριλογίας της Βιρτζινί Ντεπάντ συναντάμε, γύρω από τον άστεγο, πλέον, κεντρικό ήρωα, μια πλειάδα χαρακτήρων που συνιστούν το πολύχρωμο μωσαϊκό του παρισινού περιθωρίου.
Δύο δίδυμοι, ο Ζαν και ο Πωλ, σχηματίζουν ένα αδελφικό ζευγάρι τόσο ενωμένο που οι άλλοι το ονομάζουν Ζαν Πωλ. Αλλά ο Ζαν θέλει να σπάσει αυτή την αλυσίδα και δοκιμάζει να παντρευτεί. Ο Πωλ κατορθώνει να ακυρώσει αυτό το σχέδιο. Μέσα από τις πολλαπλές περιπέτειες και τα πολυάριθμα πρόσωπα το μυθιστόρημα σκιαγραφεί το μεγάλο θέμα του ανθρώπινου ζευγαριού.
Νέα έκδοση ενός πρωτοποριακού βιβλίου κόμικς (1978) του Κυριάκου Ρόκου για τη χούντα των συνταγματαρχών, μια έκφραση ειρωνείας και καταγγελίας σε μια ψυχεδελική σύνθεση.
Το ίχνος της απώλειας, της αντοχής και της εγκαρτέρισης σφραγίζουν τα ποιήματα της Μαριαλένας Σπυροπούλου. Η ποιήτρια αποτυπώνει με σπαρακτική ειλικρίνεια το γυναικείο βίωμα, μετουσιώνει τα «θέλω του κόσμου» σε ποιητική τροφή, σε σάρκα της γλώσσας.
Το «Ανάπτυγμα βατράχου» καταγράφει την απρόοπτη αλλά εντελώς πιθανή συνάντηση δύο θαλασσών, του Βόρειου Παγωμένου Ωκεανού με τα νερά της Μεσογείου, και των ανθρώπων τους. Ο ελεύθερος συνειρμός μοχλεύεται από την αναγνωστική ανεξιθρησκεία της συγγραφέως και το χιούμορ διαπερνά ένα έργο που, πάνω απ’ όλα, είναι ένα πανηγύρι της γλώσσας.
Η Λίζι Μπένσον είναι η καταθλιπτική, άμεσα συμπαθής αφηγήτρια μας, η οποία προσπαθεί να διατηρήσει τη ζωή που ζει με τον σύζυγο και τον μικρό της γιο στο Μπρούκλιν, ενώ παράλληλα παλεύει με τις αποκαλυπτικές ανησυχίες του 21ου αιώνα.
Εργάζεται σε μια βιβλιοθήκη, λειτουργεί ως ανεπίσημη ψυχολόγος για τον αδελφό της, έναν απεξαρτημένο χρήστη, και απαντά στα γράμματα που στέλνονται στο podcast του μέντορά της, Hell and High Water, το οποίο ακούν αριστεροί που ανησυχούν για την κλιματική κρίση και δεξιοί που έχουν αναστατωθεί από την παρακμή του δυτικού πολιτισμού.
Το λεύκωμα “Stefanos Rokos: Nick Cave & The Bad Seeds’ No More Shall We Part, 14 paintings 17 years later” κυκλοφορεί σε πολυτελή έκδοση και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φωτογραφίες των έργων, στίχους των τραγουδιών, εισαγωγικό σημείωμα του Nick Cave και κείμενο του Jim Sclavunos.
Όταν οι γονείς της Αντελαΐντ τη βρίσκουν σιωπηλή και δεν μπορούν να εξηγήσουν γιατί κλαίει, την πηγαίνουν στο αστυνομικό τμήμα και υποβάλλουν μήνυση κατά αγνώστου για σεξουαλική κακοποίηση. Είκοσι τρία χρόνια αργότερα, η Αντελαΐντ λαμβάνει ένα τηλεφώνημα από την αστυνομία ανηλίκων. Την άνοιξη του 2016, στο δικαστήριο της πόλης του Παρισιού, μαζί με άλλες 18 γυναίκες, η Αντελαΐντ αντιμετωπίζει τον βιαστή που κατέστρεψε τη ζωή της.
Διερευνώντας το δύσοσμο παρελθόν της κυβέρνησης του Βισύ, εστιάζοντας στο μετακατοχικό Παρίσι και διεισδύοντας στα άδυτα του κόσμου του θεάματος για να παρακολουθήσει τις αμφιλεγόμενες διαδρομές των πρωταγωνιστών του (ανάμεσά τους ο Ζαν Κοκτώ, ο Λουί Ζουβέ, ο Σασά Γκιτρί, η Αρλετί, ο Τίνο Ρόσι…) ο Αλεξί Ραγκουνιό, συνδυάζοντας ιστορία, μαρτυρία, στοχασμό, μυθοπλασία και θεατρική γραφή, αναρωτιέται ποια είναι τα όρια ανάμεσα στη συνεργασία με τον κατακτητή και την παθητική αποδοχή του, ποιο είναι το τίμημα της ενοχής και πόσο δίκαια αποδίδεται η τιμωρία
Ένα ανάδρομο ταξίδι στο χρόνο, μια σπιρτόζα και στοχαστική ανάκληση γεγονότων, προσώπων, στιγμών από την εικοσάχρονη διαδρομή της Όλγας Σελλά στον χώρο του Τύπου. Η συγγραφέας θαμπώνεται, γοητεύεται, δοκιμάζεται, μοχθεί, αποθαρρύνεται, απομαγεύεται και ωριμάζει στο συναρπαστικό αλλά απαιτητικό και συχνά δύστροπο περιβάλλον της εφημερίδας. Και παρατηρεί τον περίπλοκο και ευαίσθητο χώρο του πολιτισμού, για να βρει την ισορροπία ανάμεσα στο γεγονός, τα παρασκήνιά του, τις φανερές και τις κρυφές προθέσεις του και να συλλάβει την ουσία του έργου και της προσφοράς των ανθρώπων του.
Ο Βερνόν Σουμπουτέξ ήταν άλλοτε ο ιδιοκτήτης του θρυλικού δισκάδικου Revolver, στην παρισινή συνοικία της Βαστίλης. Για τους παθιασμένους ροκάδες, το Revolver ήταν ο ναός, ο χώρος της μυσταγωγίας τους. Τη δεκαετία του 2000, με την εξάπλωση του διαδικτύου και την παρακμή των CD και τoυ βινυλίου, έρχεται η οικονομική κατάρρευση. Το μαγαζί κλείνει, το επίδομα ανεργίας κόβεται και ο φίλος που τον βοηθούσε, ο διάσημος μαύρος τραγουδιστής Άλεξ Μπλιτς, πεθαίνει από υπερβολική δόση ναρκωτικών. Έτσι, ο Σουμπουτέξ βρίσκεται άστεγος και επαίτης στους δρόμους του Παρισιού παρέα με κλοσάρ και αντιμέτωπος με ακροδεξιά τσογλάνια.
Πόσο μακριά από το σπίτι μπορεί να πάει κανείς; Κι εκεί που θα βρεθεί, με μόνη αποσκευή μία παρόρμηση φυγής, τι θα τον περιμένει; Ένας τόπος απελευθέρωσης; Ένα περιβάλλον που εξάπτει τις επιθυμίες του; Ένας περίγυρος που δαμάζει τα πάθη του; Ένας χώρος-σύμβολο της εσωτερικής του απομόνωσης; Ένας ανοίκειος ου-τόπος που δοκιμάζει τις αντοχές του;
Η Ευγενία, που ξεριζώθηκε παιδί από το αγαπημένο σπίτι της στην Πόλη, πασχίζει να ανασυστήσει στη Θεσσαλονίκη τη γαλήνια κι όμορφη ατμόσφαιρα του πατρικού σπιτιού της, παρά τη φτώχεια, τη μοναξιά, τα απανωτά αδιέξοδα. Δεν τα καταφέρνει πάντα. Όμως η ικανότητά της να απλώνει ένα χέρι προς τον άλλον, ανοίγοντάς του το σπίτι και την καρδιά της, την βοηθάει να βρει τον δρόμο για να συνδεθεί με την καινούργια πόλη και τους ανθρώπους της, κάνοντάς την δική της.
Η ιστορία του γάτου Μεφίστο μιλάει στα παιδιά με συγκινητικό και απλό τρόπο για την αξία του διαφορετικού και για τη σημασία της ανεκτικότητας, μαθαίνοντάς τους ότι αυτό που φοβόμαστε μπορεί να είναι τελικά εκείνο που θα πλουτίσει τη ζωή μας.
Μέσα από την εμπειρία της Αντόνια, της φωτορεπόρτερ που βίωσε τις διαμάχες για την ανεξαρτησία της Κορσικής και τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας, ο Φερραρί μιλά για την επώδυνη παραδοξότητα κάθε είδους αναπαραστάσεων και εξερευνά τους αμφίσημους δεσμούς ανάμεσα στην εικόνα, τη φωτογραφία, την πραγματικότητα και τον θάνατο.
Τέσσερα καλοκαίρια, τέσσερις στιγμές, από το Smells Like Teen Spirit μέχρι το Παγκόσμιο Κύπελλο του ’98: μια ιλιγγιώδης εξιστόρηση του πώς κυλά η ζωή στη Γαλλία σε μια μεταιχμιακή εποχή, στις κωμοπόλεις και στα ακριβά προάστια, στις εξοχές από τη μία και στις τσιμεντουπόλεις από την άλλη.