13,50€
Η συλλογή Ο θρίαμβος του Αχιλλέα, γραμμένη το 1985, της βραβευμένης με Νόμπελ ποιήτριας είναι ίσως η πλέον ερωτική της πλούσιας συγκομιδής της. Είτε μιλάει σε ένα χαμένο εραστή είτε στο νεκρό πατέρα, είναι η ίδια η απώλεια που δίνει την αφορμή για το ποίημα.
Η συλλογή Ο θρίαμβος του Αχιλλέα, γραμμένη το 1985, της βραβευμένης με Νόμπελ ποιήτριας είναι ίσως η πλέον ερωτική της πλούσιας συγκομιδής της. Τα ποιήματα της συλλογής είναι οι παθιασμένες κραυγές “αυτού που έχει εγκαταλειφθεί”. Είτε μιλάει σε ένα χαμένο εραστή είτε στον νεκρό πατέρα, είναι η ίδια η απώλεια που δίνει την αφορμή για το ποίημα. Έτσι, ο ηφαιστειακός κόσμος του συναισθήματος, διοχετευμένος σε αυστηρότερες μορφές που καθορίζονται από τη ρητορική και τη λογική, δημιουργεί μια ποιητική εμπειρία ρήξης, μια βίαιη αντιπαράθεση στην οποία ο εαυτός θριαμβεύει ενώ χάνει. Εποικισμένη με θεούς, ημίθεους και ομηρικούς ήρωες, βασισμένη σε πρότυπα από την κλασική αρχαιότητα και την παράδοση της Βίβλου, η συλλογή αυτή σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη προσπάθεια της ποιήτριας να δώσει στην εμπειρία τη μόνιμη μορφή του μύθου, χωρίς να επιχειρεί να καταστήσει μυθική την αυτοβιογραφική της εμπειρία.
NATIONAL BOOK CRITICS CIRCLE AWARD 1985
Ήρθες στην άκρη του κρεβατιού
και κάθισες κοιτάζοντάς με.
Ύστερα με φίλησες – ένιωσα
ζεστό κερί στο μέτωπό μου.
Ήθελα να αφήσει ένα σημάδι:
έτσι ήξερα ότι σ’ αγαπούσα.
Επειδή ήθελα να καώ, να σφραγιστώ,
να έχω κάτι στο τέλος –
Η γλώσσα της Λουίζ Γκλικ είναι πιο καθαρή, διαυγής και αιχμηρή από ποτέ και αρκετά συχνά γοητευτική και σέξι. Πολλά από τα ποιήματα έχουν μια ολοφώτεινη ονειρική ποιότητα, άλλα χαρακτηρίζονται από απροσδόκητο χιούμορ και φιλοσοφική διάθεση. Το ώριμο βιβλίο μιας ευφυούς, εκλεπτυσμένης, κομψής συγγραφέα.
Το κλειδί εδώ είναι η λέξη “αμεσότητα”. Η γλώσσα της Γκλικ είναι πεισματικά απλή, αξιοσημείωτα κοντά στη φρασεολογία του καθημερινού λόγου. Ωστόσο, η προσεκτική επιλογή της για ρυθμό και για επανάληψη, και η ακρίβεια ακόμα και των ιδιωματικά αόριστων φράσεών της, δίνουν στα ποιήματά της μια βαρύτητα που απέχει πολύ από την καθομιλουμένη. (…) Οι λέξεις στα ποιήματα της Γκλικ φαίνεται να προέρχονται απευθείας από το κέντρο του εαυτού της.